diumenge, 22 de gener del 2012

Per la Vall del Riu Brugent

Aquest cap de setmana, amb companyia del Miquel de Salou i la gent del Trote Extrem hen anat a fer l'itinerari del Brogit de la Vall. La sortida era a les 07:00h a la Riba. Les presentacions habituals de quan vas amb gent que no coneixes i no et coneix i a córrer que es feia tard. Gent del Trote: Jaume Karrasket (el contacte de mail), Angel Santos, tota una garantia per apuntar-se a una cursa amb sorteig previ, Jaumet, un noi casi nutricionista i molt bon osteopata i l'altre Jordi, el que ja en porta 50 abans de sortir.

Un dijous i divendres amb mal de gola i mocs feien perillar la sortida. Per això em vaig descarregar una ruta d'emergència per si quan arribes a Mont-ral no em trobava be, llavors podria anar amb poquets km cap a Farena i tornar al punt d'inici amb un màx de 25km

L'inici picava amunt, amb la companyia del frontal vam anar fent per un sender i una pista, pujavem i baixavem cap al Riu Brugent. Amb la sortida del sol ja vam començar a enfilar amunt fin arribar a Mont-ral on vam parar a fer un cafetó i mitja barreta. D'altres més atrevits ja li van fotre a la mitjana i l'entrepà.

La sortida de Mont-ral marxa cap a la roca Foradada per un cingle amb unes vistes impresionats. Al cap de poquet ja torna a picar avall per anar a trobar el riu altre vegada. Aquí comença el festival dee passar de banda a banda de Riu fins arribar a Capafonts. Almenys el vam traspassar 15 vegades i per sort vaig poder mantenir els peus secs. Capafonts va ser un vist i no vist ja que ni vam entrar al poble. Vam enfilar cap a la font de la Llúdriga, Cova de les Gralles, Creu de Trencada i per dalt dels Motllats fins a Prades. Aquí la calor ja va començar a apretar i a les 13:30h quan vam arribar a Prades ja estavem morts de gana. Vam fer entrepà de rigor, coca-cola i café (el puru el vam guardar) i al cap d'una hora ja tornavem a estar en marxa.

Per no haver de recular cap a l'Abellera vam decidir fer una modificació del recorregut i pujar al Tossal de la Baltasana, ja que haviem pujat poquet fins aleshores. Amb la panxa plena va ser bastant dur, però amb un momentet vam ser dalt. Foto de rigor i a buscar la Mola dels 4 Termes. Aquí vam fer un altre modificació del recorregut i enlloc d'anar cap al Refugi del Cogollons vam baixar pel Mas del Mateu a buscar la pista que baixa fins a Farena. Al bar de Farena coca-cola i pujada fins a Rojals. La posta de sol des de Rojals val molt la pena. A part del terreny roig un sol roigen ponent-se és d'aquelles coses maques de veritat.

La baixada fins la Riba és per un pista que te moltíssimes pedres, De nit, amb por, poca llum i amb uns 65km a les cames la cosa va ser dura. Amb la companyia del Jordi i a trote vam anar fent. Al final van sortir uns 68km amb 3000D+. Molt bona expèriencia i molt de gust de compartir el dissabte al matí amb aquesta gent de Tarragona, esperem poder repetir al mes vinent.

1. Òstiaaaa Jordi estàs fet tot un crac!!

M'alegre que hagueres acabat tota aquesta burrada de kms amb molta salut i rebossant d'alegria. Està clar que aquest pas pot ser era un poc prematur per mi i ja en vaig tindre prou amb els 36 de Castellvell a Mont-ral(que tampoc va ser poc per a mi!).
    Ara ve un mes duret de curses i compromisos, però seguim en contacte de cara a algun entrenament entre setmana.

Una abraçada i que vaja molt bé company!!