dijous, 8 de març del 2012

La Portella 2012

La Portella.... Aquell lloc damunt de l'Hospitalet de L'infant on hi ha un parell de torres d'alta tensió que semblen una porteria de futbol americà.... deu fotre un vent allÍ dalt.... A més hi ha una pista per pujar-hi que espanta nomes de posar-hi els peus, ample, plena de pedra, seca.....

Diumenge passat va ser el meu debut en aquesta cursa. L'havia vist anunciada anys anteriors però la pista de pujada em tirava endarrera, aquest any veient el circuit a l'inversa i davant l'imminent debut en el món d'organitzar curses de muntanya no m'he le volgut perdre. No hem conec el circuit, no tinc temps de fer-ho ja que he d'anar uns dies fora. Li pregunto al mestre Pere a veure si em pot fer 5 cèntims i em resumeix; "corre tot el que puguis"

A la línia de sortida 100 i pocs corredors. Entre els quals cracks que entrenen dur com el Sergi Casas, l'Ahmed, Espinya, Albert Buira, Florenciu, etc etc. Tot i estar al Circuit del Baix Camp la palla anirà cara!!

Sortida a fondo, com si la cursa s'acabés, primer km a 4'20'', segon a 4'30'' i un munt de gent passant-me pel costat... uuufff la gent va molt forta. Comencen les primeres rampes i sembla que tot ja afluixa, menos mal!! Començo a enganxar-me a corredors i quan veig el forat, pam al davant fins al següent. Així fins al km 5'5 on trobem la primera baixada, sender tècnic ple de pedres, poso el freno motor i avall. I l'avituallament?? no n'han posat aquesta gent??? Es autosuficiència??  Nooo.. al km 8 primer avituallament, Aigua, fruita, fruits secs, ¿¿¿galetes??? Qui menja galetes de vainilla en una cursa...?? Ai que patirem... sort que porto un gel a la butxaca.

La samarreta que porta el sergi al podi és la del Riudecanyenc!!
Que no s'acostumi aquesta samarreta.....
Ara un altre cop amunt per una pista que sembla que pugis cap al Coll del Guix. De sobte però, un pujadot sense cap curva de casi un km et fa veure fins on has d'arribar. A partir d'aquí s'ha acabat trotar i començo a caminar. Arribo dalt i uns espectadors em diuen que baixada. Començo a baixar però veig les antenes de la porteria una mica més amunt.... i efectivament un altre cop amunt. Aquesta pujada és un km en el que superes 150m D+, 11 minuts i estic dalt de les antenes. Porto 1h24', el Sergi Casas creua la línia de meta, li ha sortir una mitja de 4'39, a mi em queden 6 km de baixada per pista ample i lletja.


Ho dono tot, veig algun corredor davant i a buscar-lo. En tota la baixada i planer fins a meta adelanto a 5 persones i m'adelanta 1, ho sigui +4. Vaig mirant el garmin mentre baixo i veig algun 4'05'' 4'10'', cap al final la cosa va a 4'50'' 5'. A falta de 3 km un altre avituallament, aigua i poca cosa mes. Arribo a meta amb 1h54'. Molt content ja que pensava que no baixaria de les 2h, els quadriceps força tocats de baixar tant fort i amb molta set degut a la manca d'avituallaments com deu mana.

Ara ha pensar amb lo trail de Dissabte a Xerta, 70km i 4000D+. A veure si ho puc acabar!!

 CLASSIFICACIÓ


Info d'interès:  REVISTA TRAIL

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada