diumenge, 5 d’agost del 2012

Vandekames 2012

Amb dos anys d'història la Vandekames s'ha converit amb la prova reina del Circuit de Curses de Muntanya del Baix Camp. A part del "Cartell" d'Atletes de conegut prestigi a nivell Provincial i Nacional, la posta a punt de la cursa, els serveis i el recorregut que ofereix, fan que sigui la millor que es pot trobar per aquí sino tenim en conte la màgia de les curses que hi ha al Circuit de Curses de Muntanya de les Terres de l'Ebre.

Degut a la Festa Major del poble no vaig poder anar a fer l'entreno oficial, així doncs dimarts amb la cream de la cream vaig anar a fer-lo. Ens vam trobar a les 18:00h a Vandellòs el Marc Balaña, Toni Calderon, Albert Buira i Juan Martínez. Més que un entreno va ser com una cursa ja que nomes els vaig veure els primers 500metres, vaja com en una cursa normal. Sort que el Marc em va deixar el seu Garmin amb el track i jo vaig anar a la meva. En resum, un tute de casi 3h i mitja sol per aquest terme tant ferèstec que hi ha entre Vandellòs i Hospitalet i més de 2L d'aigua a la panxa.

Dissabte sortim a les 16:00h del Tord amb l'Arnau, la Nat i el Mallol. Al cotxe comentem la jugada, agafem dorsal i en pocs minuts ja estem al Calaix de sortida. Només veure passar la gent que està apuntada un mateix ja va tirant posicions endarrera de la llista final. Que sí el Puça, el Calderón, el Balaña, Heras, Buira, Juanfran, Harrison, Pamies, etc etc, etc.... avui imposible quedar dels 50 primers penso. Amb la meva curta trajectoria he après que un corre contra si mateix, i sobretot en una cursa. Vaig plantejar objectiu realista 3h10 - objectiu pessimista 3h20 - objectiu optismista sub 3h.

A les 17:30h tret de sortida, carrers empinats i de seguida entrem al primer sender que pica força. Km 2 estic dalt de les antenes i m'adelanta un munt de gent com a beneits..... penso que avui no tinc les cames fines.... poc a poc vaig fent i al final del cresteig, sobre km 4 i davant la sensació de calor i buidor de cames desenfudo el primer gel i en pren 1/3 part amb l'ajuda del cubito que porto al camelbag. 3 km de pista serveixen per estabilitzar la cursa, durant aquesta estona veig al Jordi Callau de Mont-roig que ser que és bona roda per mi. Inclús penso que va una mica masa fort per mi però m'esforço per no perdre'l. Entrem al PR del Coll de la Baseta i segueixo darrera del Jordi. Aquest sender a més d'anar pujant suau és força tècnic, tot i així entre que m'ho conec i que els nuvols han tapat el cel em deixen mantenir el ritme darrera del Jordi. En aquest tram ens adelanten 7-8 corredors però ser que encara queda un món de cursa.

Puja-baixa i arribem al cim on l'amic Ramón ens fa la foto de rigor per corraborar que hem passat pel cim. Ara sender força tècnic fins a la pista de la portella. Aconsegueixo adelantar un parell de corredors tot i que la baixada no és el meu fort. Arribem a la pista i a 4'30-4'40 fem els dos km fins arribar al temut km 13, on comencen els 3.5 km de pujada a la portella i per superar els més de 500m de desnivell possitiu. Són les 19:10 al peu del sender i pujant a ritme i passant 12 o 13 corredors arribo a les antenes al es 19:38, a a partir d'aquí ser que queda aprox 1h fins a meta i 7km.

Apreto tot el que puc cara avall, avitallament ràpid. mig gel i sender tècnic que hem permet passar 3 corredors més. Arribem a la pista que porta fins al sender de castellò i veig com la gent va molt castigada. Penso que ara és la meva i remeno per buscar forces d'allà on no n'hi ha.

Ens comencem a trobar caminants que amablement cedeixen el pas, a les 20:15 arribo avituallament de castellò, marxo ràpid ja que les 3h no estan tant lluny i em queden poc més de 2km amb una pujada considerable. Baixo fort dins de les meves possibilitats, em falten 6 minuts per les tres hores i 1.5km amb 80 de desnivell possitiu. He de caminar a l'inici de la pujada, atrapo dos corredors i els cedeixo el ritme, un es fa el ranci i es posa darrera i l'altre quan veu que arribo apreta a córrer. La pujada sembla que s'acabi però es llargueta, quan el que corria es posa a caminar penso que ara és la meva i apreto el ritme.... tiro sense mirar endarrera però el sento respirar, queden uns 250m de distancia de pujada i en un tomb dono una volta més de ritme ja que ara entrem al bosquet i és fàcil que em perdi de vista. Córro fins dalt i just abans de començar a baixar em giro i no el veig. Ara no em poden atrapar!! Avall avall avall, passo per la primera casa del poble, no em segueixen. Dins del poble ho dono tot però veig que s'escapen les 3h. Al final 3h03 i molt bones sensacions sobretot a la part final de la cursa.

Felicitat la resta d'Obrint Traça per la gran cursa que ha fet tothom en un lloc que ha sigut molt dur. 

CLASSIFICACIÓ

Ara a per la pròxima. Agrair les fotos del Ramón!!

No tancar la crònica sense felicitar la feina ben feta per part dels organitzadors. Per mi un 10 de muntatge, circuits, voluntaris, avituallaments, sopar, etc etc. Així dona gust anar a córrer!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada