dimarts, 12 de març del 2013

Trail les fonts 2013

Avui farem NUTRI-crònica!!

Wnu abans poso el resultat x aquells que no ho sabeu.... Vaig tardar 10h07' per fer els 70km i 4000 de possitiu per un terreny bastant tècnic. Vaig quedar el 26 de la general i lu millor és que vaig millor el temps de l'any passat en uns 55 minuts quna pensva que seria molt difícil fer un temps semblant al de l'any passat.

Pre-cursa

Els dies previs a la cursa poc volum; dilluns bici de muntanya durant 1h (Un 8 per escornalbou), dimecres 45' de correr planer per Tgn i dijous 45' de pujades a ritme suau per Vilanova. Durant la setmana vaig fer l'alimentació equilibrada que faig sempre i cap al dijous vaig començar a fer més quantitat d'hidrats de carboni i proteina d'alt valor biològic. Us explico el dia previ a la cursa: Divendres esmorzar com sempre (1 got de llet semi amb galetes i 1 cullerada de postres de nesquick), mig-matí entrepanet de pernil dolç amb café amb llet. Per dinar vaig fer-me un arròs saltejat amb xampinyons, carabassó i dos bistecs de vedella petits, 1L d'aigua i 1 platan + 1 taronja i un café. Durant la tarda força aigua i 1 plátan. A la nit un coctel de la Zia Maria (pizzeria cambrils a les 20:45h Plat de pasta i pizza a compartir i panacota de postres. Regat amb una mitjana estrella).

Cursa

Dissabte esmorzar d'hora, a les 03:30h vaig fer 1 got de llet semi amb 4 llesques de pa de barra i nutella. Mentre anavem cap a Xerta vaig anar bebent aigua i un tros de barreta energètica. Em vaig fer un café amb sucre minuts abans de la sortida i a córrer. A la motxilla portava 1L d'aigua amb isotònic de la casa powerbar, 2 gels de la mateixa casa, 3 barretes de compota de frutia de la casa optonia i mitja barreta powerbar.

Faig els primers traguets d'isotònic sobre els 45' de cursa, el ritme era gasoil, 5'45'' – 6'00'', però millor anar bebent ja que començava a suar. Avituallament de Paüls amb 1h10' i allí li foto un got d'isotònic que donen, un got d'aigua, un parell de trossos de taronja i un de platan. Pujant al montsagre un parell de trageuts del camelbag petits i una mica d'aigua d'un rierol que feia molt bona pinta. Arribo fins al segon control on veig que hi ha coca-cola i mi tiro de cap. 1 got ple de coca-cola, 1 d'aigua i mig d'isotònic. No menjo res i avall a buscar el següent avituallament on ja menjare algo més contundent.

S'acaba la baixada i queden uns km pel poble, aprofito un repetxo per treure una barreta de compota de fruita de la motxilla i menjar-la amb un parell de traguets d'aigua. Fa caloreta i millor anar hidratant. Arribo avituallament de Prat de Comte i el Dimoni del Pamies en diu que vinga que marxem just arribar. Jo em poso el pitet i a dinar com deu mana. Agafo un parell de llesques de pa amb tomàquet i pernil salat, dos talls de meló, un de platan 1 got sencer de coca-cola, 1 d'aigua 1 d'istònic i ieeeppp!! allí a la punta de la taula hi ha gominoles nutrisport de cafeina. N'agafo 4 per menjar mentre camino marxant de l'avituallament i li foto mig gel Nutrisport cap dins per tenir sucres ràpids ja que el pa farà el seu efecte d'aquí un rato. Temps a boxes 3'

Atrapo al Pameis al peu de la segona pujada. Tot i que el ritme el trobo un pel lent, faig la pujada a roda seva ja que ser que això és molt i molt llarg. Faig un parell o tres de traguets d'isotònic en tota la pujada i un cop dalt avituallament amb 1 got de coca-cola i dos glops d'aigua.

Ara toca una zona que estem uns 11km sense avituallament tenim una baixada de 2km màxim i un cresteig. En una d'aquestes pujades del cresteig faig mig gel mes amb un bon traguet d'isotònic. Pujades caminat i aprofitant per anar bebent i baixades a peu fins que arribem al km 41 on hi ha avituallament a tuti pleni. Aquí agafo 3 llesques de pa amb tomàquet amb una mica de pernil, mitja taronja, un tall de platan, meló, m'apalanco una botella de 2l plena d'aigua i en vec una quarta part junt amb una mica de coca-cola. Agafo 4 o 5 gominoles pel camí, omplo el camelbag d'isotònic que hi ha a l'avituallament i pren 1 gel pel cami.

Culló com pesa el camelbag casi ple, dec portar una mica més d'un litre i faig algun traguet per tragar mig gel i en tiro una mica a terra abans d'encara la tercera pujada. Vaig pujant amb el Pamies i un noi d'Alcanar. Vaig bastant trencat, sobretot la part de la pujada que va de l'alçada 600-900. Vaig darrera el Pamies, però tal i com abans notava que el ritme era lent ara no puc amb la meva ànima. Merda un globo en el pitjor lloc i pitjor moment. No tinc cames, tiro de psique i començo a ingerir líquid com un desesperat. Mig gel mes i vinga isotònic. Cada 3-4 minuts faig un trago llarg. Ara el Pamies s'atura i tiro jo tot sol, adelanto un noi que em diu que porta un globo.... ufff... si jo li expliques com vaig.... tot i així l'animu a tirar amunt. No corono mai ja que quan arribem als 1000 i pico d'alçada tornem a perdre'n. A la última part del cim m'adelanta el Pamies, el noi del globo i un altre del matxacuca. Durant aquest tram de menys de 3km de distància dec haver begut uns 750ml d'isotònic.

Corono i baixada ultra tècnica, on no soc capaç d'anar més ràpid de 8'. Arribo a Alfara amb 07h:30', tinc la referncia de l'any passat i veig que vaig mitja hora millor. Em sucu dins d'un font que hi ha. Faig tragos llargs d'aigua, coca-cola, isotònic. Menjo 2 llesques de pa amb pernil salat, una mica de fruita.. eeeppp... 4 gominoles per anar marxant i mig gel. Ara mig xop em sento molt millor, com si hagues revisculat!! Vaig tot sol però tinc les cames fortes i amb ganes ja que m'he trobat l'eduardo i la seva acompanyant a Alfara que m'ha fet un documental de fotos i m'han animat un munt. Als pocs minuts d'anar pujant veig una samarreta vermella bastant amunt. Jo a la meva, en 10' minuts estic a al seva alçada, es el noi del matxacuca em diu que porto un globo d'aquets que pot pujar molta i fer una travessa. Breument i explico com estava jo fa una estona i l'hi aconsello que faigi el mateix. Es queda enrera i en pocs minuts arribo a l'alçada del Pamies. Vaig amb ell i un altre força rato fent trguets d'istònic cada 20-25'. Per encara l'ultim repetxo, coll de Paüls, li foto ma a mig gel que em queda per la motxilla. Arribem a la font nova on hi ha avituallament generòs. Em sucu a la font i vec un got de coca-cola, isotònic i aigua. Menjo dos talls de meló, mitja taronja una mica de platan i a fer els últims km de la cursa.

Post cursa

Plat de macarrons com deu mana amb recuperador powerbar. 1 tall de coc de xocolata de les mestreses de Xerta (Boníssim!!!), Tallat, 1L d'aigua i un got de Fanta.

Per sopar un plat de sopa de pasta, 2 llesques de pa de pages amb una truita a la francesa, 1L d'aigua i 1 Taronja.

L'endemma encara vaig poder sortir a visitar l'ermita de la Roca a veure si s'havia mogut o encara estava al mateix lloc!! jejejeje....

Vull agrair el suport que he rebut dels amics que han estat pendents el whats i m'han seguit de forma virtual. Però especialment a aquella gent de les terres de l'ebre que sempre estan de voluntaris el dia del Trail de Xerta i que em venen a veure sovint a la feina!! Moltes gràcies pel vostre suport!!

1. Interessant el post i tota la pauta de menjars, sobretot pels que comencem!

2. Pense com Pentacour, perquè aquesta manera de narrar una cursa mitjançant el teu estomac fa de la ruta una cosa molt enriquidora.

Enhorabona Jordi, perquè crec que vas plantejar una carrera amb molt de cap i vas aplicar molta força mental per superar les adversitats. Això és una UT!!!!

Gassss

Pere

3. Enhorabona per la cursa!

Pizza + Nutella = dieta Kilian! ;-)