diumenge, 9 de gener del 2011

Cavalcada de Reis

Tot i que el rei negre no va poder venir, el rei Ros (Quim) i jo mateix vam anar a fer la cavalcada de reis per la serra de Llaberia. Vam deixar el camells a colldejou i vam pujar amb els regals a l'esquena fins a Llaberia per repartir-los als nens i nenes que s'havien portat bé durant tot l'any. Un cop entregats tots els regals vam continuar la cavalcada pel camí vell de pratdip per arribar al collet de collivassos, Mont-Redon, Cavall Bernat i baixar pel PR fins a colldejou per anar a buscar els camells.

El divendres, aprofitant el pont de reis vaig sortir a fer una caminada pels voltants del poble i fer alguns "senders" que encara no coneixia. En concret volia pujar a l'antic cim del puigmarí, actualment cantera ponderosa. Vaig sortir a les 11h en direcció al pantà per agafar la carretera de duesaigües, en el segon pont s'agafa el segon camí que poc a poc va pujant fins una explotació apícola. A partir d'aquí comença la festa ja que la traça a cops no es veu i s'ha d'anar intuint el camí. Sort que algun que altre caçador i deu passar de tant en tant i en poc menys de 30' vaig arribar a la cresta del coix (600m). Aquesta engloba els cims del Bres i Puigvoltor fins al peu de la Teixeta separant els termes municipals de Riudecanyes, Duesaigües i Riudecols. Una vegada a la cresta ddel coix es va a buscar la cantera per baixar fins a duesaigües pel camí de l'obaga. Un cop a Duesaigües vaig pujar fins al collet de les forques per fer un altre sender innedit, el que baixa del collet de les forques fins el camí de Riudecanyes a Vilanova. Al final van ser uns 17km amb 850D+ en 3h.

Dissabte la cita era a les 09:00h a la plaça de l'ajuntament de Vilanova. Com de costum vam quedar amb l'Anna i el Llorenç per anar a fer una excursió pels voltants de l'Arbolí, Gorgs i Gallicant. A última hora també es va apuntar l'Agustí que ja va avisar que tenia les cames tocades de les seves últimes "azañes". A les 10h, i sota un sol de justicia, vam començar a encarar la primera pujada cap a l'ermita de Sant Pau. La calor es va convertir en humitat i frescota una vegada vam agafar la vall del Riu/Pantà de Siurana. A bon ritme i amb els comentaris encertats de l'àmic Llorenç vam anar enfilant la Gorgina i el Gorg en els quals baixava força aigua pels dies que fa que no plou be. La sorpresa va ser que quan vam arribar al Gorg allò semblava un estudi cinematogràfic ja que uns personatges, si més no una mica peculiars, estaven grabant el salt de l'aigua amb unes càmeres d'aquelles de tele i una profesionalitat que amb prou feines vam poder passar per allí. La ruta no va tenir cap més altre percanç, excepte la troballa d'un parell de rovellons podrits i els agradables comentaris d'uns habitants d'Arbolí, fins arribar a l'Arbolí passant per Gallicant. Al final van ser unes 4h de caminada havent transcorregut uns 14km amb 1000D+.

Avui Diumenge he tret la pols de la BTT per quedar amb el Marc de Vilanova i fer una ruta que a priori havia de ser planera. El plantejament inicial era anar cap a la Selva del camp i llavors tornar per Constantí, l'Aeroport de Reus i cap al poble. Fins a la Selva bé, però llavors hem vist que dalt d'una muntanya hi havia una ermita que semblava tenir molt bones vistes. Hem pujat a l'ermita de Sant Pere d'en Puig d'en Cama per camí ampli i hem baixat per un corriol força tècnic. Una vegada a la Selva habituallament obligat a casa de la Pilar i de volta cap a Reus pel PR (Camí de Valls). Al final han sortit casi 60km en 3h30 i una mica de desnivell.