diumenge, 2 de gener del 2011

Bon Any Nou

La setmaneta de vacances que he pogut fer la última setmana de l'any ha sigut, almenys en l'àmbit excursionista-corredor, d'allò més distreta i variada. No puc dir el mateix d'altres asuntus que han seguit una tònica força rància i dolenta tot i dedicar-hi bona part dels matins de les vacances, però d'això ja en parlarem un altre dia....
El dilluns dia 27, post St Steve, vam sortir amb el Ribas a fer una excursió d'aquelles bóniques perque sí i a l'altura de les expectatives. Vam sortir de Vandellòs a les 09:00h amb una rasca considerable (-2ºC) i amunt que fa pujada, al cap d'una horeta i mitja estavem a la Tossa de l'Alzina (750m), degut a que hem tingut un munt de dies amb vent previ, vam poder gaudir d'unes vistes expectaculars observant des del Delta de l'Ebre fins al Pirineu nevat. Els experts diuen que és un dels millors miradors de Catalunya. La baixada va ser pel coco de recules i per uns senderos que feia temps que no tenien gaire visita.

Dimarts dia 28 sortida amb els primers raigs de sol del dia a fer un tomb habitual cap a l'argentera, la diferencia va ser que aquest dia semblava que corres sobre neu ja que els camins estaven tots blancs del gel acomulat durant la nit.
Dimecres 29 millor no parlar-ne ja que va ser el cúmul de les incompetències i maldecaps de gent que sembla que es dediquen a pendre el pel a la gent.
Dijous 30 vaig descobrir un camí que feia molt temps que volia coneixer, es tracta del sender que puja al bec de la gallina cega (Vilanova). Vaig sortir de Riudecanyes cap a Vilanova per anar fins al coll de l'Algar i baixar cap al magatzem d'avellanes abandonat on comença el camí ample que puja al cim. Al principi el camí és ample i cómode, però en menys d'un km es converteix en sender. El sender semblava net i fàcil de seguir però al cap d'uns moments ja no es veia masa la traça i els aritjols van fer acte de presència. El punt culminant va ser a uns 200m per arribar dalt de tot on la traça va desapareixer, vaig deduir que per sota uns arbres caiguts podria sortir dalt del cim i arrestrant-me pel terra i vaig poder arribar. La recompensa van ser un parell de rovellons a dalt molt tocats,. Vaig baixar pel peu del collet rodó i el coll de l'Algar per arribar a Vilanova i cap a Riudecanyes.
Divendres 31 dia St Silvestre. Com és habitual en els últims anys vam quedar amb el quim i el guillermu per anar a fer la de Tgn, com també és habitual vam dir que aniriem a fer-ho de trankis però la questió és que quan donen la sortida aquestes paraules et marxen del cap i intentes correr tant com pots. Em vaig sentir molt bé tota l'estona i al final em va sortir una mitja de 4:18, ritme que mai abans havia pogut seguir durant una cursa. Haurem de provar una mitja asfaltera a veure com va.....
Per celebrar l'any nou avui dia 2 hem quedat amb l'anna i l'incombustible Llorens per anar a fer el sender del bec de la gallina cega (el que vaig descobrir dijous) amb eines adequades per intentar-l'ho deixar amb una mica més de condicions. Amb l'ajuda de les seves tisores d'esporgar i un bastó em apallisat uns quants aritjols i esbarzers deixant la traça una mica més neta i practicable. Una vegada al cim de la gallina cega em anat a buscar el sender de les punxes per arribar al coll roig i pujar a la punta de les pedrisses seguint el GR. Un cop dalt hem baixat per anar a trobar el peu i el cim del collet rodó per tornar a baixar cap a Vilanova. Han sigut 4h en les que hem fet uns 14km per senders de muntanya. Hem decidit anomenar la caminada com a ruta de la pedra vermella de Vilanova, ho podeu veure al wikiloc però penseu que és una mica complicat i s'ha d'anar disposat a fer-te alguna que altre rascada.