dilluns, 27 d’agost del 2012

Cursa Alforja 2012

I amb aquesta ja s'han disputat 8 de les 10 curses que te aquest any el circuit de curses de muntanya del Baix Camp. Un circuit que està donant un salt qualitatiu important refent al tipus de curses, implicació dels pobles participants i post-curses. Hi ha forces coses a millorar, però crec que desprès d'haver fet 6 de les 10 curses puc afirmar tenim un circuit de curses de muntanya que comença a fer paxoca. Hi prova d'això és el gran nombre de corredors de casa i de fora que van venint a les curses. Si la cursa passada vam tenir un cartell de luxe a la Vandekames, aquesta vegada a Alforja entre d'altres hi havia el gran Puça que ha repetit victoria. A més hi havia gent de Barcelona, corredors del Trail Tarraco que van molt forts i un altre cop força nivell al capdavant.

Havia anat a provar el circuit entre setmana amb els fenomenus de turnu, Balaña, Buira, Juanfran, Pere de Falset i Alexis. De fet jo ja em coneixia tots els camins i senders del recorregut ja que ho havia fet altres vegades caminant o corrent a la meva bola. Dimecres vam sortir a les 18:30h d'alforja i amb una hora i uns 45 minuts vam fer el recorregut amb banyet final. Vaig comprovar que era un circuit molt rodador excepte el tram del km 6 - 7.5 que cresteja per un sender i que pica bastant amunt.



La primera pujada pot passar molta factura ja que va fent entre el 8%-10%- fins a 15% en algun tram, i si ho dones tot pots arribar a la creu de formatge una mica tocat. Per això vaig sortit a ritme, primer km a 4:11 per pla, segón a 4:40 començant a pujar i a partir d'aquí el pilot automàtic per anar al voltant de 6 fins al primer avituallament. Arribo bé, prenc 1/3 part de gel amb un got d'aigua o continua pujant a ritme. Ara vaig a roda d'un noi que em trobo a totes les curses (Samarreta Europacar) i que anem a la par. Ser que és una bona roda, anem junts fins al principi de la cresta, al km 6. Aquí el sento respirar molt fort i decideixo anar un pel mes. Adelanto 3 o 4 corredors fins arribar a roda d'un que va força be amb una samarreta blau cel (Valls). Ara baixem una mica, ara pugem, li demano pas però cara avall m'adelanta. Fem el segon control junts. km 7.5. Faig números... si vull fer sub 1h30', hauria de passar pel km 7.5 amb 45'. Miro el garmin i porto 47 minuts. Vaig força be ja que casi que ja em fet tota la pujada i aquests dos minuts els puc recuperar baixant. Ara pista avall, on el meu company de ruta veig que va mes fort que jo. No el vull deixar marxar ja que veig que és una bona roda. Apreto, miro el garmin 3:40, 3:30... ai ai ai..... que fotre un pet que fara por com continua corrent així. Mig gel més. Ara planegem per sender, pica una mica amunt, el company de Valls em diu que em deix passar, li dic que tranki que ja anem be, falta poc i tot avall!! Venga venga!!


Baixem com a fletxes, parlo per mi esclar, pel sender de les olles. Avui amb el Garmin Connect veig que hem fet el km de distància que te aquest sender amb 3'58''. Ser que queda un repetxo per arribar a la creu de formatge, el meu company va una mica tocat, li dic que 500m i tot avall... tiro jo per marcar el rimte però de sobte no segueix. Avituallament ràpid (1 got d'aigua + 1 got aquarius) i avall que falta poc. Queden 4 km. Faig números; si baixo a 4' estic amb 16' baix.... porto 1h07', per tant veig factible el sub 1h30. Això m'anima a perdre el menys temps possible amb el primer classificat per no perdre mases punts cara a la general del circuit. Adelanto 3-4 corredors baixant (Avui ser que és l'Eduard, amic del Jordi de la Carmina, i el seu parent). Mentre anava avall molt be, però quan el camí comença a planejar veig que s'acaben les cames. Ara no puc fallar, encara que sigui a 4:30 però he d'entrar per sota 1h25'. Tinc un corredor davant, intento arribar però no puc. Estem als carrers del poble, venga últim esforç.... recta interminable amb l'arc al final i entro amb 1h24'.

Perfecte!! Bon resultat en una cursa molt corredora on els asfalterus parteixen amb molta avantatge però veig que el fet de forçar tot el possible cara amunt i deixar-te anar sense por cara avall és una bona estratègia per aquesta cursa. 25 de la general i 7 de la categoria.

Felicitats a Puça per la victoria. Felicitats a la resta d'obrint traça pels bons resultats i felicitar a l'organització que ens han ofert uns avituallaments força correctes, un post cursa amb entrepà, fuet i piscina. Collonut!!

A millorar el circuit. Amb el munt de sender i camins poc transitats que hi ha per la zona de Puigcerver i Alforja no pot ser que la cursa sigui un 80% camí ample i que es repeteixin 4km del recorregut. De cara l'any vinent més i millor!! 

CLASSIFICACIÓ

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada