dissabte, 20 d’agost del 2011

Cavalls de Vent

Un dia post-sopar de junta de fa un parell d'anys vam fer una excursió "estrepitosa" amb amics i companys de Vilanova d'Escornalbou al Pedraforca. A partir d'aquell dia em vaig quedar captivat de la zona del Masís del Pedraforca i les Serres del Cadí i Moixeró. Aquesta setmana he tingut la oportunitat de tornar a gaudir d'aquest paissatge fent la travessa dels Cavalls de Vent.

Vam sortir el dimarts a la tarda amb el Narcís per sopar i anar a fer nit al Refugi Gresolet. Dimecres a les 06:45 ja estavem esmorzats i disfresats amb ganes de començar a fer els primers km de la Travessia. Amb unes primeres 3h de senders i camins fondosos plens de vegetació ens vam plantar al Refugi de Sant Jordi. Glopet d'aigua i cap a fer la següent etapa de 12km i uns altres 1000 D+ per arribar al Refugi del Rebost del mateix estil paisatgísitc que l'anterior. L'etapa reina de la jornada era de Rebost al Niu de l'Aliga. Amb un sol de cuidado, de les 13h a les 15h vam fer els 6km i 1000D+ que separen els 2 refugis. Sembla mentida que amb la poca distància i el munt de desnivell que hi havia, aquest encara fos més concentrat i l'etapa ens deixes casi 3km de planejar per prats verds a 2000m.

Dinar de "semi-luxe" (entrepà i coca-cola) al mega-piju Refu del Niu de l'Aliga i a fer l'última etapa del dia. 13km amb uns falsos 300mD+ (reals 600 D+) i més de 3h de caminar ens van portar al Refugi del Serrat de les Esposes on feiem nit. Amb molt bona companya vam fer un soparet típic de Refugi (Amanida, pasta i llom) i una sobretaula semblant al dia de Nadal parlant de totes les curiositats i experiencies del món de la muntanya, l'excursionisme i el  running.  Ens vam ajuntar amb una gent molt maca de diferents llocs de Catalunya, entre els quals hi havia una parella Vilaplaneca que tenien les tosques memoritzades!! Si la gent diu que la millor Universitat de la vida són els Bars, podriem dir que per fer el doctorat en muntanya t'has de xupar unes quantes nits de batalletes i roncs als Refugis

Dijous haviem de sortir a les 06:00h per poder fer les 4 etapes que ens quedaven per poder estar al cotxe sobre les 14:00h i poder anar a fer un dinaret fora del Parc. Al final vam sortir a les 07:10h i a córrer cuita vam anar cremant etapes, la primera fins a Cortals molt senzilla i sense gaire màgia en 1h aprox. De Cortals a Prat d'Aguiló uns altres 1000D+ amb 13 km per tornar a pujar cap al cel del Cadí. Realment una zona molt xula amb vistes a les valls de la Cerdanya i muntanyes del Berguedà amb el Pedraforca de telò de fons. A partir de Prat d'Aguiló pujada super intensa cap al Pas dels Gosolans (1.5km 500 D+) per planejar i agafar la baixada que no s'acaba mai i que porta al Refugi de Lluís Estasen. L'etapa més fàcil va ser la última, uns 4km de baixada per arribar a gresolet i un munt de bolets i boletaires pel camí.

Al final han sigut dos dies de tombar pel terme amb unes 19h per salvar els 80km i 5500D+. Un bon entrenament de cara a la CCC, tot i que potser una mica masa junt. Veurem com recupero les cames i el turmell aquesta setmana i a probarem sort a la loteria del divendres vinent.