diumenge, 23 d’octubre del 2011

Punta Alta

La setmana passada vam anar a fer un cim del Pirineu amb la gent de Vilanova. Que si anem aquí, que si anem allí. Al final vam decidir provar la Punta Alta ja que cap dels 4 integrants del grup l'havia fet.
A les 04:00 a.m. sona el despertador i peus a terra i amb més pena que gloria agafem camí cap a la Vall de Boí. Desprès d'algunes parades tècniques a les 08:00h ens plantem a la presa dels cavallers. Aquesta era una excursió a la clàssica, no portavem track carregat asl gps, no haviem fet mai la ruta, no coneixiem el cim, i de l'únic que disposavem era d'un plano de la zona que portava el Jordi de la Carmina

4ªC de temperatura però que ben aviat va anar pujant ja que la primera canal cara amunt va ser bastant dura. Esmorzem desprès de la primera hora de caminar a 2300m d'alçada i veient com el Colomoformo anava agafant les primeres llums del dia.
Una horeta més tard estem als estanys de comalesbianes, moment que ens trobem tres individus de mitjana edat que baixaven. Els preguntem si havien fet cim i la resposta del primer del que anava primer només anava en la línia de dir la paraula pedres i adjectius despectius al davant. Els altres dos ens van explicar que havien abandonat degut a mal als genolls i la molta pedra que hi havia a la zona. Per fer-se una idea la pujada era tota de blocs grans de granit i havies d'anar saltant de bloc en bloc. 3 hores de caminar i haviem fet 3.5km de recorregut. Tot uns cracks!! Amb una horeta més vam fer el cim de Comalesbianes (2994m) i desprès d'un cresteig una mica tècnic vam arribar a la Punta Alta (3024m).

Al cim vam fer l'entrepà i ens vam trobar un grupet que havia pujat per la banda que baixariem nosaltres. Com a curiositat explicar que em vaig trobar la meva profes de socials de la ESO. Ella que m'havia ensenyat tanta geogràfia i m'havia fet apendre les capitals dels païssos, ara era ella qui em preguntava quins eren aquells pics que es veien. La veriat que vam agafar un dia genial i vam poder veure allí mateix l'Aneto i la glacera, Maladeta,Vallibierna, Montardo......

La baixada la vam fer per anant a buscar el refugi de Ventosa i Clavell. Si pujant vam trobar pedres baixant i havien totes les que no estaven a la pujada. Al arribar al refu el sender ja es va tornar més dòcil i amb un parell d'horetes ens vam plantar un altre cop al cotxe.

Al final van sortir uns 19km de caminar amb 1700D+ i casi 10hores caminar entre entrepans, fotos, tertulia...... En fi una excursió molt bona amb molt bon companyia!! a veure quan repetim

1 comentari:

  1. Ostia!!! el Jordi de la Carmina!!! dona-li records de part meva si te'l tornes a trobar!! Vam ser un parell d'anys veïns a Vilanova!! Bé, de fet encara ho som, però jo visc a Montbrió :)

    Colta, molt xula la ruta, tens més fotos al picasa o a algun lloc?? per veure les canals i el cresteig per si l'any que vé m'animo a fer-la
    merci..
    meu mail: ricardmartinez1975@gmail.com

    ResponElimina