dilluns, 30 d’abril del 2012

Riudoms la Mola Riudoms 2012

I ja en van 4 amb aquest any. La primera caminada llarga que vaig fer i la que he fet més vegades.
Pel recorregut? Per l'ambient? Pels avituallaments? Perquè està a prop de casa? Perque passa pel poble? Potser una mica de tot...

Fa goig a primera hora del matí la gentada, aquest any uns 700, que s'uneix a la plaça de Riudoms amb cara de son. Gent acostumada a caminar, gent que debuta en les caminades llargues, i molta i molta gent de la zona. El recorregut, un 6 sobre 10. La primera part de pista va be per escalfar una mica, les pujades són maquetes i sobretot la zona que va des del Castell d'Escornalbou fins a la Roca es la zona de mitja muntanya, que podria variar-se per altres senders, però que per passar tanta gent ja està be.

Aquest any l'objectiu era baixar les 5h46' que havia fet fa un parell d'anys, en una marxa que seria la millor que havia fet fins aleshores arribant cinqué de la general. Aquell dia tot va anar rodó. Per tenir-me com a referencia vaig posar-me el track d'aquell dia per saber en tot moment com anava. A primera hora salutacions amb gent del poble, companys de curses i altres de feina. Les sensacions no eren bones. L'encostipat que havia tingut la setmana anterior encara treia una mica el nas. Tot i així decideixo posar-me de curt ja que es preveu un bon dia.

Sona el tret de sortida puntual a les 06:30h i es forma un grupet uns metres davant meu, veig alguna samarret d'obrint traça i m'adelanta algun dels que seran candidats a la victoria, entre ells el Miralles que em diu que va a veure que passa allà davant. Jo a la meva i amb un parell de km m'ajunto amb el Narcís i el Pere. Anem fent a ritme de 5'. Vaig una mica ràpid ja que tenia previst aquest primer tram a 5'20'' mes o menys. Arribem a Montbrio i els deixo marxar ja que no vaig be. M'ajunto ara amb un parell de companys de Montroig i anem al trote fins arribar a Riudecanyes. Suc de Taronja i amunt. No em noto be, les cames una mica pesades i la panxa molt tancada, no m'entra res, uii que patirem... Sort que porto un parell de gels al camelback. Amb 1h estic darrera al panta amb el Jordi Magrinya, em fet una estona junts i arribarem junts fins al principi de la pujada del Castell, aquí ell camina i jo em quedo enganxat amb el Jordi Ferre de Riudoms i un altre noi. Anem pujant a ritme fins dalt, ara avall per sender. Adelanto als meus dos companys de pujada i m'ajunto ara amb el Quim de Montroig, faig tota la pujada dels molins amb ell, planegem per dalt, ell s'en va i em diu que ens veiem desprès, i efectivament ens veiem al peu de la Mola on fem tota la pujada junts. Aquí ens trobem amb l'Antonio OT i un altre noi. 2h 50' i estem dalt. Perfecte!

Baixem els 4 junts fins al coll del guix i avall fins a Colldejou. Vaig jo per davant del grupet i no veig els altres, em penso que s'han quedat però a l'avituallament de l'areny em torno a juntar amb el Quim, quan ell arriba jo marxo i encaro les primeres pujades de la roca al trote. Al clot de l'Areny em trobo l'Antonio i fem l'última part de pujada junts, sort que anava amb ell ja que baixan a l'ermita en un salt em va agafar una rampa que em va pujar el bessó esquerra fins les orelles. M'ajuda a estirar i un altre cop avall. Arribo a l'avituallament amb ell i el Quim i arriben el Jordi i el seu company. Intento perdre el menor temps possible bebent una mica de coca-cola i aquarius i marxo ja que tampoc m'entra res, prec mig gel i avall.

El Quim ha sortit davant meu i el Jordi i l'altre noi m'adelanten sortint de Montroig. He sortir de l'avituallament amb 4h20 i vaig 200m per davant meu de fa 2 anys. Veig que serà complicat ja que vaig força madur. Tot i així revisant el track anterior vaig veure que el ritme de tornada de la roca a Riudoms havia sigut de 6'. Per tant amb els 200m que tinc i el rimte que porto entre 5:40'-5:50' veig que puc arribar.

A l'avituallament de Montbrio continuo veien al Quim davant i porto 400m respecte mi. Vaig fus, comença a fer calor i em sembla que no entrare. Surto de l'avituallament amb 200m de marge, ja no puc baixar de 6, em queden 4km i tinc 25' de marge per entrar per sota de 5h:45 (6x4 = 24, ai ai ai...). Veig el Quim i penso que si l'atrapo em portara be, no hi ha manera, m'acosto una mica i torna a marxar. Falten 2km per arribar i porto els 400m d'avantatge, penso que ara si que potser entro, apreto l'últim tram, 5:20'-5:10' 600m de diferencia el Quim davant. Estic a la Rotonda de Riudoms, queden 900m pel final, la diferencia respecte a mia baixa un altre cop a 400m. Merda fa dos anys tmb debia apretar per entrar be, estic dins al poble 400m d'avantatge i no puc mes. 5h41' i ja veig la plaça, em donen un temps de 5h42 i molt content pel patiment que he tingut fins al final.

Ara si que tinc la panxa oberta, coca, xocolata, fruits secs, coca-cola, aquarius... En part tmb es degut als avituallaments això del Riudoms la Mola.

Felicitar a l'organització i espero l'any vinent poder fer la cinquena.

Felicitar a tots els que han arribat davant meu i tmb tots els que han acabat, ja que com diu el Narcís aquí ningu et regala res!!

TEMPS D'ARRIBADA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada