diumenge, 8 de juliol del 2012

Besiberri Sud

Quan obro el mail i veig que a la bústia d'entrada i posa Jaume Karrasclet ja tremolo!!! Quina sera la seva idea desgavellada aquesta vegada???? suar.... suar i suar..... Pels que no el conegueu, podeu veure com les gasta el Jaume al seu blog  Karrasclet

Anar amb ell i la seva tropa del trote es tota una garantia de passar-ho be disfrutant de la muntanya ja que sempre van al trote. Paro d'elogis que sino encara em faran fora d'obrint traça!! jejejejej

La qüestio és que aquesta setmana em van proposar anar a fer un 3000 al Pirineu. Sortir divendres i fer l'excursió ben d'hora dissabte per a mitja tarda estar a casa. El cim era el Besiberri Sud. Abans d'acceptar vaig informar-me una mica ja que em sonava que algun d'aquests besiberris eren xunguets amb pasos de grimpades no aptes per gent amb poca experiencia. El difícil és fer el Besiberri Nord i el Besiberri Central ja que hi ha alguna zona amb pasos de tercer grau o quart.

Quedem divendres a les 18:00h a Tgn, Marxem 5, Eduardo, Jaume, David i un parell de Jordis. Més tard pujarà l'Àngel. Abans de sortir pensava que sortiriem de la presa dels Cavallers o del parking que queda prop del refu de Restanca, però havien pensat la sortida fent nit a la boca sud de túnel de Viehlla i sortir d'allí. Així que despres de fer revista de les últimes curses, intentar arreglar el món i fer algun que altre pressupost vam arribar a Vilaller on voliem sopar. Sopar a la fonda Mas, no explicarem les anecdotes del sopar ja que els Trote han fet la crònica. Després de sopar a muntar les tendes i cap a dormir. Ja que l'Eduardo te un cotxe gran i davant la possibilitat de no poder dormir degut als roncs vaig decidir dormir al cotxe. Tota una història ja que un cop tot preparat m'estiro i l'alarma a fondu. Ostres!! Tanco el cotxe de neu, hem poso dins del sobre i l'alarma a fondu, Ostia!! que passa!! Tornem-hi.... el mateix! Vaig cap a veure l'Eduardo a veure que passa, Em diu que desconecti l'alarma, em dona totes les instruccions, arribo al cotxe, ho faig i al cap de 15 segons l'alarma a fondu!! Mecagun!!! Tanco el cotxe el torno a obrir, toco nose que i per fi ja no sona!!! Menos mal.... a dormir!! i quan porto 10 minuts estirat una sirena dels mossos.... merda... em quedo amagat dins al cotxe i al cap d'una estona ja em vaig adormir

Res al caqp de 5 hores peus a terra i cap a esmorzar ja que comencem a caminar a les 6. Primer planejant i despres de seguida cap amunt per una canal que ens porta al llac de besiberris a uns 1900m. PLanejem pel llac i cap dalt al costat del refu de Besiberri (2200m) Puja que pujaras per pedres semblant al contraix i al cap d'una estona ja comença la neu. El primer contacte és fred, però al cap d'una estona la cosa ja va agafant confiança i pugem molt millor que per les pedres. Sort del tallavent del jaume ja que als 2800m ja comença a fer frescor. Fem el Coll i amunt fins al cim. Son les les 10:00 i ens estem fent un bocata com uns mestres a 3029m. Fotos de rigor. Maravellositat de les vistes, fa un dia esplèndid amb un llegure ventet i el cel clar com l'aigua del mar. Voliem fer el Colomoformo però el trajecte és una mica llarg i no sabem molt be per on es passa. A més veiem un company que fa el cim però que ha de posar cordes per arribar. Això i el ventet que fa fa que tornem a desfer el cami que hem fet.

Com mola baixar de cul per la neu... la llàstima és que et quedes gelat amb 1 minut de baixar. Avall, avall, avall i ja estem al refu, avall pel llac i els mosquits i avall per la canal que dona al camí prinicpal. En un parell d'hores estem al cotxe. Banyet de luxe al riu amb l'aigua gelada i cap a dinar a un bar d'aquests de carretera on vam fer una botella de cava per celebrar el bateig del Jordi del Trote.



A les 18:00h a casa i a descansar que la cosa va ser dureta.

Més fotos al PICASA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada